donderdag 25 juli 2013

Ik ben boos


Ook op jou?

Ja, misschien wel !

Echt, ik vind het zo ontzettend jammer,
wat mensen met hun leven en hun gezondheid doen.
Vooral omdat het HELEMAAL niet hoeft.

Nee, het hoeft helemaal NIET.
Je hoeft je helemaal niet zo beroerd en ellendig te voelen.
Zo moe te zijn en pijn hier en daar te hebben.

Blijf jij ook maar in een kringetje rond gaan.
Steeds maar piekeren en tobben?
Niets, maar dan ook niets aan de situatie durven te veranderen?
Veranderen, daar hebben we het soms zo heel erg moeilijk mee.

Vorige week had ik er ook al over geschreven

5 tips om gezond te blijven.

Veranderen is soms helemaal niet zo moeilijk als we denken.
Niet moeilijk?
Nee, niet moeilijk.

Hoe denk je over jouw situatie?
Dat “denken” kun je veranderen.
Dat “veranderen” kun je leren.
Dat is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt.
Zoals met alles, als je eenmaal weet hoe dat moet vind je het ook niet meer moeilijk.

Daarbij moet ik denken aan een cursiste laatst, ze had grote moeite met de emotie “angst”,
tijdens de cursus Energetische Meditatie 2 (EM 2).
Ik zag haar worstelen.
We namen samen eventjes door, wat ze er aan kon doen.
Daarna kwam een grote zucht en ze zei:
“maar het is helemaal niet zo moeilijk, waar ben ik nou eigenlijk zo bang voor geweest?

Ja, toen kwam bij mij een grote zucht.
Hé, hé, gelukkig zij begrijpt het nu ook.

Mooier nog, ze kan nu beter met haar emoties omgaan.
Weet NU om te gaan met angst, verdriet en boosheid.

Is het een trucje?
Ja, het is een trucje !
Een trucje?
Ook hier trucjes?
Ja, sorry. Het is een heel eenvoudig trucje.

IEDEREEN kan het leren.

Je denkt op een bepaalde manier ergens over.
Dat denken kun je veranderen.

ALLEEN JIJ kunt dat veranderen.
Dat VERANDEREN kun je leren.

Dat kost je in tijd maar 2 dagen.
Daarna gewoon bijhouden.
Bijhouden hoeft je geen tijd te kosten,
je kunt dat zelfs onder het tandenpoetsen doen.

Je hebt maar één lichaam gekregen.
Hoe zorg jij daar voor?

Wil je ook leren om te gaan met je emoties?
Je gedachten de baas te worden?

Kom naar

de 2-daagse cursus op donderdag 8 en vrijdag 9 augustus in Utrecht

In de werfkelder aan de Oudegracht.
We doen oefeningen binnen en buiten,
heerlijk op het terras aan de Oudegracht !



Tot binnenkort in Utrecht !

Ik verheug me er al op !

Fijne dag,

Elly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten